محصولات غذایی ارگانیک(سالم و طبیعی)
محصولات غذایی ارگانیک(سالم و طبیعی)

محصولات غذایی ارگانیک(سالم و طبیعی)

سلام خوش آمدید

انواع کنسرو زیتون و روغن زیتون ارگانیک

روغن زیتون : سفیر سلامتی شما

روغن بر آمده از درخت زیتون که  به  سلطان روغن های  گیاهی  موسوم  است، دارای آهن، منیزیم، ویتامینهای K  ، E  ، D و A ، انواع آنتی اکسیدانها، امگا 3 ، 6 و 9 می باشد و از همین رو دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی انسان است.

روغن مصرفی مردمان کشورهای مدیترانه ای به ویژه اسپانیا روغن زیتون است و به همین دلیل مردمان این مناطق بالاترین طول عمر و کمترین میزان بیماریهای قلبی را در جهان دارند. نود درصد روغن زیتون مصرفی مردم اسپانیا برای سرخ کردن و پخت و پز از نوع روغن زیتون فرابکر است.

انواع روغن ها و کنسروهای زیتون موجود در فروشگاه عبارتند از:

روغن زیتون ارگانیک 1 لیتری فدک قیمت 30500 تومان

روغن زیتون ارگانیک 3 لیتری فدک قیمت 90500 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک والیا ویژه فدک قیمت 12500 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک والیا ممتاز فدک قیمت 10000 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک والیا درجه یک فدک قیمت 7000 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک زرد درجه یک فدک قیمت 5000 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک زرد درجه دو فدک قیمت 4500 تومان


   
روغن زیتون واقعی و روغنهای زیتون تقلبی

روغن زیتون فرابکر (با بو) طبق قوانین و استانداردهای اروپا می بایست دارای اسیدیته حد اکثر 0.8 و روغن زیتون بی بو و یا تصفیه شده حداکثر دارای اسیدیته 1 باشد. پروکسید روغن نیز در کیفیت روغن نقش بسزایی داشته و می بایست پایین باشد. روغن زیتونی که دارای پروکسید بالایی است بوی بدی به خود می گیرد اما روغن زیتون خالص و باکیفیت، با اسیدیته و پروکسید پایین، بوی بدی نمی دهد.

یکی از بدترین نوع روغنها، روغنهای استخراج شده از تفاله زیتون هستند، زیرا پس از روغن گیری، تفاله دارای مقداری روغن است که آن را با هگزان فراوان و حرارت زیاد استخراج می نمایند و فروش آنها در اتحادیه اروپا ممنوع است. این روغنها به نامهای پومیس (pomace) به زبان انگلیسی، سانسا (Sansa) به زبان ایتالیایی و یا اروخ (Oruj) به زبان اسپانیایی هستند که ورود آنها به کشور ما ممنوع است. دقت فرمائید که نامهای فوق، برند کالا نمی باشند و بر حسب فرآوری روغن از تفاله زیتون، بر روی قسمتی از برچسب کالا درج می گردند. روغن زیتون واقعی دارای خواص شگفت انگیزی به شرح زیر است :

جلو گیری از بیماری های قلبی – عروقی : روغن زیتون دارای ترکیبات خاصی بنام ترکیبات "فنلی" است که اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته و از تشکیل لخته در عروق جلوگیری می کنند. در واقع مصرف غذاهای غنی از ترکیبات فنلی می ‌تواند سلامت قلبی - عروقی را بهبود بخشد و برای قلب مناسب باشد. مصرف روزانه دو قاشق غذا خوری (۲۳ گرم) روغن زیتون، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می ‌دهد که این امر به علت وجود مقادیر بالای اسید اولئیک (امگا 9) در روغن زیتون و همچنین آنتی اکسیدان های بسیار قوی مانند ویتامین E است.

کاهنده کلسترول خون و فشار خون : روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع باعث کاهش کلسترول بد (LDL ) و افزایش کلسترول مفید (HDL) خون می شود که این امر به نوبه خود سبب کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی و مغزی می گردد.

پیشگیری و درمان دیابت : یکی از راه های درمان، پیشگیری و یا کاهش عوارض بیماری دیابت، مصرف روغن زیتون است زیرا روغن زیتون، نیاز بدن به انسولین را کاهش داده و از سوی دیگر باعث کاهش کلسترول مضر خون شده و سبب تنظیم فشار خون می گردد. این عوامل سبب تنظیم قند خون گشته و از عوارض بیماری دیابت می کاهند .

پیشگیری از انواع سرطان ها : مواد مغذی موجود در روغن زیتون با عوامل ایجاد سرطان، به ویژه سرطان پروستات، سرطان سینه و تخمدان و سرطان دستگاه گوارش (بخصوص سرطان روده بزرگ)  مبارزه کرده و باعث کاهش رادیکال های آزاد و مسمومیت سلول ها شده و از سرطانی شدن آنها جلوگیری می کند.

بعلاوه روغن زیتون برای بهبود سیستم گوارشی، افزایش سیستم ایمنی بدن، کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، دفع سنگ کیسه صفرا، جلوگیری از روماتیسم مفصلی، رفع زخم های دهان، افزایش جذب ویتامینها در بدن، محافظت از آسیب اکسیداتیو، کمک به عملکرد شناختی، کمک به بیماران مبتلا به آلزایمر، جلوگیری از پوکی استخوان، مرطوب نگه داشتن پوست، مراقبت از مو و ناخنها، درمان یبوست، درمان عفونت گوش و درمان جای جوش نیز بسیار مفید و موثر است.

بهبود سیستم گوارشی روغن زیتون سبب کاهش ترشح اسید معده در مبتلایان به زخم معده شده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. علاوه بر این زمانی که روغن زیتون وارد معده می شود بر خاصیت انقباضی معده اثر نمی گذارد و بنابراین از ایجاد گاستریت (ورم معده) جلوگیری کرده و علائم گاستریت را به تعویق می اندازد.

 افزایش سیستم ایمنی بدن

روغن زیتون سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و باعث افزایش قدرت بدن در مقابله با بیماری‌های خود‌ایمنی و تنظیم سیستم ایمنی بدن می شود.

 کنترل وزن و جلوگیری از چاقی

روغن زیتون دارای مقادیر بالای اسیدهای چرب غیر اشباع است که این امر سبب کاهش کلسترول مضر خون شده و سبب شکستن پیوند های بین مواد چربی می شود. در توجیه این موضوع، محققان می‌گویند که اسید‌های چرب غیر اشباع با یک پیوند دوگانه که در روغن زیتون به وفور یافت می‌شود می‌توانند باعث افزایش شکست چربی در سلول‌های چربی شوند.



 دفع کننده سنگ کیسه صفرا

روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور بهتر است آن را با آبلیمو مصرف کنید .


 جلوگیری از روماتیسم مفاصل

تحقیقات انجام شده در یونان نشان می دهد که کسانی که از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده می کردند، 5/2 برابر کمتر از افراد دیگر در معرض بیماری آرتریت روماتوئید ( روماتسیم مفاصل ) قرار دارند. متخصصان تغذیه به افراد دارای علائم این بیماری توصیه می کنند که حتما از روغن زیتون در رژیم غذایی خوداستفادهنمایند.


 رفع زخم های دهان

برای رفع پیوره لثه مالیدن روغن زیتون بر روی آن سودمند است. همچنین جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم‌های دهان مفید است.


 افزایش جذب ویتامین ها در بدن

عمده ویتامین های موجود در روغن زیتون مانند ویتامین E و K از نوع ویتامین های محلول در چربی هستند. این ویتامین ها در هنگام پخت و پز و در اثر حرارت از بین نمی روند و همراه غذا بطور کامل جذب بدن می شوند.



محافظت از آسیب اکسیداتیو

به غیر از چربیهای تک غیراشباع موجود در روغن زیتون و به طور خاص اولئیک اسید ، روغن زیتون حاوی عنصری دیگر به نام پلی فنول است. پلی فنول ها فیتوکمیکال هایی هستند که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی اند.


روغن زیتون دارای پلی فنول های خاصی است که به همراه اسید اولئیک از اکسیداسیون کلسترول LDL در بدن محافظت می کنند.


کمک به عملکرد شناختی

روغن زیتون نه تنها برای پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان بسیار مفید است ، بلکه بر عملکرد شناختی و به طور خاص، بر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن تاثیر دارد.


به طور کلی، روغن مصرفی بر عملکرد شناختی تاثیر می گذارد. محققان دریافته اند که زنانی که بیشترین میزان چربی های تک غیراشباع موجود در روغن زیتون را مصرف می کنند ، نمرات بهتری را در تست های شناختی کسب می کنند.

تحقیقات انجام شده روی 7000 نفر بیانگر این موضوع است که افرادی که به طور متوسط یا زیاد از روغن زیتون استفاده می کنند ، نسبت به افرادی که هرگز روغن زیتون مصرف نکرده اند ، کمتر دچار کمبود شناختی در تسلط بیان و حافظه بصری می شوند.

 کمک به بیماران مبتلا به آلزایمر


مطالعات نشان داده است که بیماران مبتلا به آلزایمری که در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که زیاد از این روغن مصرف نمی کنند ، بقای طولانی تری دارند. از آنجایی که این بیماری مربوط به گرفتگی عروق ناشی از چربی های اشباع شده و کلسترول است ، مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به آن را کاهش می دهد.


جلوگیری از پوکی استخوان

مصرف مداوم روغن زیتون ، معدنی شدن و آهکی شدن استخوان ها را بهبود می بخشد. روغن زیتون به جذب کلسیم کمک کرده و نقش مهمی در کمک به افراد مبتلا به پوکی استخوان و همچنین پیشگیری از بروز پوکی استخوان دارد.

روغن زیتون ارگانیک 1 لیتری فدک قیمت 30500 تومان

روغن زیتون ارگانیک 3 لیتری فدک قیمت 90500 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک والیا ویژه فدک قیمت 12500 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک والیا ممتاز فدک قیمت 10000 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک والیا درجه یک فدک قیمت 7000 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک زرد درجه یک فدک قیمت 5000 تومان

کنسرو زیتون ارگانیک زرد درجه دو فدک قیمت 4500 تومان